Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Martin Suter, Slon

Slon. Už jen názvem mě kniha hodně zaujala. Slony mám totiž moc ráda. Od malička je i tak trošku sbírám a obdivuju je. Jejich sílu, důstojnost, paměť, majestátnost, mírumilovnost, věrnost. Abych ale samozřejmě nesoudila knihu jen podle názvu, přečetla jsem si anotaci. No a po ní už bylo naprosto jasné, že se chci začíst.

Malý růžový slon, který ve tmě svítí... Zázračná okouzlující bytost, ale i potenciální zdroj bohatství.

Klasické ráno u bezdomovce Schocha - kocovina. Tentokrát je ale něco jinak. Probudí se a spatří malého růžového slona. A navíc jakoby se zdálo, že ve tmě svítí! To, co Schoch vidí není ovšem žádná halucinace. Je to opravdu malé živé stvoření.

Kde se takový slon vzal? Všechno začalo v genetické laboratoři Genteca, která patří genetikovi Rouxovi. Roux chce produkovat geneticky upravená zvířata a nechat si je patentovat. Znamenalo by to pro něj obrovský úspěch na vědeckém poli. K vývinu geneticky upraveného embrya si vybere slonici Ashu ze švýcarského cirkusu Pellegrini. S Rouxem na tomto projektu začne spolupracovat čínská firma, která pro klonování a manipulaci s genetikou nezná hranic a nic pro ni není problémem.

Někde ale nastane chyba a plod se nevyvíjí tak, jak by měl. Roste velice pomalu. Tím pro Rouxe získává ještě větší hodnotu. Vždyť kdo by nechtěl svým rozmazleným dětem darovat malého růžového slona, jako živou hračku? Jakmile se o celé věci dozví ošetřovatel slonů Kaungh z Barmy, rozhodne se malého slona před Rouxem zachránit. Sledem různých událostí se ale ne vše podaří tak, jak si to Kaungh představoval a sloník se ocitá úplně na jiném místě.

Malý růžový slon, který ve tmě svítí, je opravdu vzácnost. Ale pro každého asi vzácnost jiného typu. Zatímco Schoch se o slona po jeho nálezu začne starat spolu se zvěrolékařkou Valerií, genetik Roux, který se dozví, že slon žije, ho chce za každou cenu dostat na své pokusy. Jestli se mu to podaří nebo ne už si budete muset přečíst sami.

Příběh je velice živý a bohatý. Je vyprávěn -er formou z mnoha různých pohledů. Také děj přeskakuje ze současnosti do minulosti, aby se čtenář dozvěděl co nejvíce a měl o všem, co se se slonem dělo a děje, přehled. Vůbec se ale nemusíte bát nějakého zmatku, autor tohle zvládl perfektně, ani jednou jsem se v knize neztratila.

Kniha se četla úplně sama, všechno postupuje opravdu svižně a lehce se začtete tak, že se nemůžete odtrhnout. Já sama jsem přečetla knihu během pár dní. Hodně se mi hlavně líbil popis chování malého slona. Kvůli tomuhle získává příběh krásu a roztomilost, díky čemuž si u knihy úžasně odpočinete. Doporučuju určitě hlavně na špatnou náladu. Po přečtení toho, jak malý sloník opustí košíček, svítí a cucá malíček, protože má hlad, se prostě rozplynete. :)) Já rozhodně knihu asi budu vytahovat a číst víckrát, když si budu chtít vylepšit den. :)

Konec je teda hodně nečekaný a první mě trošku naštval, ale nakonec se mi to rozleželo a naprosto mi to tak vyhovuje. Je to podle mě tak, jak to má být. Navíc je skvělé, že si díky knize člověk uvědomí, jak nebezpečné je manipulovat s genetikou. Jsem moc ráda, že jsem díky tomu mohla do téhle problematiky, která je bohužel realitou, nahlédnout.

Ještě musím vyzdvihnout obálku a vnitřní design knihy. Myslím, že se oboje krásně povedlo. Vevnitř knihy je po stranách pruh znázorňující sloní kůži, což je geniální nápad. Obálka je přesně taková, jako kniha. Jednoduchá, roztomilá, živá. Velké plus za to!








Autor: Martin Suter (Švýcarsko)
Název: Slon
Originální název: Elefant
Žánr: thriller, román
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Miloslava Hnízdilová
Rok vydání: 2017
Počet stran: 224
Mé hodnocení: 5/5


Kniha mi byla k recenzi zaslána nakladatelstvím Metafora, děkuji.

2 komentáře:

  1. Už je tvůj úvod mě navnadil ale knížky, to je u mě boj dostat se k četbě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se k téhle jednou dostaneš. :) Je to fakt tenká knížka a čte se hodně rychle, byla by škoda ji nepřečíst. :)

      Vymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)