Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Knižní tag

Zdravím vás! 
Právě si užívám dovolenou v Bulharsku, ale aby tu na blogu nebylo tak pusto, zatímco budu pryč, přednastavila jsem si dopředu tento článek s knížním tagem. Mám ho uložený už snad tři měsíce a postupně jsem jej dopisovala. No a teď je asi vhodná chvíle pro jeho zveřejnění. :)


Máš doma určité místo na čtení?
Bohužel nemám v bytě tolik prostoru, abych si udělala nějaký čtecí koutek, takže vyhrazené místo na čtení nemám. Zas si čtu ale pravidelně na pohovce, takže se to dá považovat za takové moje čtecí místo. :) No a teď v létě je to ještě lepší na předzahrádce, kterou máme k bytu. :)

Záložka nebo náhodný kus papíru?
Miluju krásné záložky, takže rozhodně záložka! Zrovna nedávno jsem si pořídila pár hezkých nových. ^^

Můžeš přestat číst kdekoliv chceš, nebo musíš dojít na konec kapitoly, na konec strany a podobně?
Nemusím nutně dojít na konec kapitoly, ale vždycky musím přečíst stránku napravo, pak otočím, dám záložku a vím, že příště začnu novou stránku vlevo. Někdy jsem i punkovější, a když mě něco vyruší, klidně přestanu v polovině stránky. Příště ale tu stránku stejně zas začnu číst od začátku. :D

Jíš nebo piješ během čtení?
Ačkoliv se to nemá, tak často. Mám totiž nejvíc času na čtení při obědové pauze v práci, takže si při jídle vždycky čtu. V práci ale čtu přes e-čtečku, nad klasickou knihou se snažím nejíst, protože si ji nechci poničit. Doma u knihy ráda piju čaj nebo kávu, ale většinou kvůli tomu čtení přerušuju, protože doma čtu klasické knihy a opět - nechci si je poničit. 

Můžeš při čtení poslouchat televizi nebo hudbu?
V práci máme vždy puštěné rádio plus klasicky kolegové musí nejvíc kecat zrovna, když si já čtu :D, takže musím umět číst i při zvucích. Občas mě to ze začátku ruší, ale stačí se trochu víc začíst a nevnímám okolí. Televize mi vadí o něco víc, ale taky se od ní umím při čtení odpoutat. Ráda si doma pouštím instrumentální playlisty, tedy hudbu bez textu, u té se mi čte dobře. Ale nejlepší je asi stejně čtení v naprostém tichu a nebo jen za běžného šumu venku.

Jedna kniha nebo všechny najednou?
Nejraději bych četla všechny najednou! Jsem hrozně zvědavá na všechny příběhy knih, které mám v seznamu "chci přečíst". To by ale asi moc nefungovalo. :) Čtu většinou dvě knihy naráz - jednu klasickou doma, druhou ve čtečce v práci nebo jinde venku. Občas čtu i tři naráz, ale to je spíš výjimečné. Pak mám vždycky rozposlouchanou ještě jednu audioknihu, kterou poslouchám před spaním, někdy si poslouchám zas druhou na cestě pěšky do práce - ale to je spíš čtení ušima. :)

No ale tím pádem to u mě někdy vypadá asi takhle - jedna e-kniha v práci a kdekoliv, jedna klasická doma, jedna audiokniha před spaním, jiná audiokniha při procházkách. 

Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Určitě v hlavě! Ale se čtením nahlas nemám problém. Myslím, že hlavně rodiče by svým dětem měli hodně číst nahlas, já to jako malá od mamky milovala a vybudovala jsem si právě díky tomu vztah ke knihám. Občas si takhle předčítáme s přítelem - já jemu, on mě, když nás něco v knize zaujme natolik, že se o to hned chceme podělit s tím druhým. A nebo právě ráda poslouchám ty audioknihy.

Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
NIKDY nepřeskakuju stránky ani nečtu nic dopředu! Ne, ne, ne! 

Jakou knížku máš přečtenou a jakou budeš číst potom?
Nedávno jsem dočetla Gejšu (A. Golden) - úžasná! a knihu Nevyzpytatelný (L. Valenová) - recenze tu. Teď naposledy Zpověď: Z děcáku až na přehlídková mola (V. Kašáková) - sloh nic extra, ale příběh dost zajímavý.

No a rozečteno mám momentálně na dovči Podivné město (R. Riggs), Moje srdce a jiné černé díry (J. Warga) a konečně i Ostré předměty (G. Flynn), které jsem dostala už na Vánoce od přítele a furt jsem si je šetřila, protože Flynn je moje oblíbená autorka. No a ještě mám rozposlouchanou audioknihu Do vody (P. Hawkins), na kterou bude určitě recenze. ;) A s přítelem před spaním posloucháme HP a Princ dvojí krve (J. K. Rowling).

Jak jsem psala, někdy toho zvládám fakt hodně najednou, zvlášť tedy dovolená je období, kdy toho v letadle nebo u vody přečtu nejvíc. :)

/Všechny odkazy míří na databázi knih, kde si můžete přečíst anotace.

Jak nacházíš nové knihy na čtení?
Většinou na jiných blozích, které píšou knižní recenze. Občas mi něco doporučí kamarádka, mamka nebo mě zaujme něco přímo v knihkupectví. Taky chodím často do knihovny. Ráda se tam jen tak procházím a random zkouším, jestli mě něco zaujme. :) No a pak i přes spolupráce. Buď mi dá několik tipů nakladatelství, se kterým spolupracuju a mně se něco zalíbí a nebo mě i dvakrát oslovily přímo autorky se svými knihami, které mi nabídly přečtení.

Jak často nakupuješ knihy?
Většinou mi aspoň jedna za měsíc přibude. Někdy si ale třeba dva měsíce nekoupím žádnou a další měsíc si koupím 4. :) Nedávno jsem zrovna za měsíc a půl koupila 7 knížek a asi mám na nějakou dobu vystaráno. :D 

Jak často se díváš na poslední stránku knihy?
Opět - NIKDY! Já prostě začnu první stránkou a skončím poslední, nesnesla bych si přečíst první konec, byť jen jednu stránku. :D

Tag jsem našla u Daramegan a posílám dál všem, kteří se chtějí zapojit a jako já napsat něco o svém knihomolství. :) Jestli se zapojíte, klidně mi pak hoďte do komentářů odkaz. ;)

Tak se mějte se krásně a užívejte sluníčka, co vím, tak i v ČR to docela peče. :) Pokud chcete sledovat, jak si ho teď užívám já, můžete na mém instagramu. ;)

9 komentářů:

  1. Nebojim se , takže bych si konečně sednul a začal číst knihu Pás-ovce ������

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha Pás- ovce je jediná a nejlepší , tuhle knihu přečte malo kdo hlavně když nevi��

    OdpovědětVymazat
  3. Čtu ji dlouho a chci ji číst dal protože zivot je jedn a s knihou je dobre ����

    OdpovědětVymazat
  4. Ještě prý budeme vyprávět ��

    OdpovědětVymazat
  5. První knižní tag, který čtu a moc se mi líbí, hezké otázky :) Taky nekoukám na poslední stranu, když jsem byla mldaší, tak jsem to dělávala, ale ted už nee :D Já mám rozečtenou The fault in our stars od Johna Greena :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pravda není vůbec potřebné otáčet zpet je lepsi číst dal ikdyz je kniha nekonečna je lepsi cist a cist. Pás- ovce

    OdpovědětVymazat
  7. skvelý tag, takéto čitateľské posty ma hrozne bavia :) tiež musím mať vždy peknú záložku a prestávam čítať pravú stránku a začínam ľavou :D

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  8. Taky si čtu nejčastěji při pauzách v práci, takže se při tom láduju:)
    Kdysi mi vadilo si číst v místnosti, kde byla puštěná televize, ale pak jsme si zvykla číst za chůze a to člověk vypnout ten okolní hluk nemůže, takže jsme si nakonec zvykla:) Ale nesnáším když na mě někdo mluví a ruší mě, i když vidí, že si chci číst.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)