Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Bulharsko, Slunečné pobřeží - Nesebar

Už jsem doma od pátečního večera, ale probrat se spoustou fotek z tak krásné dovolené nějakou dobu trvá. Navíc jsem fotila jak na zrcadlovku, tak i na dva mobily. Nemohla jsem se ale dočkat, až konečně napíšu tenhle článek a ukážu vám, jak hezky jsme se měli. :) Letěli jsme na dovču na 10 dní na Slunečné pobřeží, což je letovisko ve městě Nesebar. Na Slunečném jsem byla už po druhé a je tam opravdu moc krásně. (Koho by zajímalo i Primorsko v Bulharsku, může se podívat do mého dva roky starého článku tady.)

Nechci tentokrát text kouskovat mezi fotky, proto první něco napíšu a pak už se můžete jen kochat fotkama, maximálně přidám drobný popisek přímo k nim. Čtěte v celém článku. ;)


Musím říct, že jsem hrozně ráda, jak nám tento rok vyšly lety. Většinou je první a poslední den určený na přepravu, ale my si užily i ty. Tam jsme totiž letěli hodně brzo ráno a už před 11 dopoledne jsme se koupali v moři a na zpáteční let nás vyzvedávali až v 1 odpoledne, takže zase jsme ještě i ten den stihli pláž. :) Ať ale nepředbíhám! Dovolená u moře nám začínala hned první den v sprnu, tedy úterý. Začali jsme hned po příjezdu užívat plnými doušky. :) Většinou se na dovolené u moře snažíme opravdu o odpočinek, takže jsme se celou dovolenou hodně váleli a odpočívali. Zároveň to ale nesnesu 10 dní v kuse, takže jsme si to i zpestřili. V pátek jsem měla svátek, takže jsme ho oslavili a dali si víno. Přítel mě naprosto překvapil tím, že tahal v kufru dárek pro mě - knihu Kouzelnizký svět, Filmová magie (ze světa Harryho Pottera). Trošku jsem mrmlala, když mi před ojdezdem dovolil do kufru jen dvě knížky, ale měla jsem v mobilu ještě dvě rozposlouchané audioknihy a taky mám přece e-čtečku, tak jsem si říkala, že to stačí. No a hele - on mi stejně ještě jednu knihu přibalil sám. :D Měla jsem obrovskou radost, vážně mě dostal, nečekala jsem, že si dá na dárku ke svátku až tak záležet a takhle to nachystá. :)

V neděli jsme zas třeba navšítivili Action aquapark, který je na kraji Sunny Beach. Mají tam i nějaké nové atrakce od doby, co jsem byla poprvé. Vstup na odpoledne (po 15 hod) vyjde v přepočtu cca na 400 Kč, ale stojí to určitě za to. Užili jsme si tam zábavy až až, některé atrakce mě opravdu nabily adrenalinem, že se mi klepaly kolena ještě při odjezdu. :D 

V úterý, když už jsme byli na dovolené týden, jsme se hned ráno vydali do staré části města Nesebar. Je na takovém malinkém poloostrůvku a je to tam kouzelné. Plno starých domečků, památek, samá krása. Moc se mi líbil styl výzdoby kostelů, vypadá to opravdu zajímavě. :)

Ve středu jsme se šli podívat do mini aquaparku v hotelu Kotva. Je to tam hlavně pro děti, ale i dospělí si přijdou na své s já tam chtěla spíš i z nostalgie, protože právě v tomto hotelu jsme s našima bydleli, když jsem na Sunny beach byla poprvé. :)

Mimo tyhle výlety jsme se ještě hodně chodili, ať už během dne nebo večer, projít po pláži. Slunečné má pláž asi 9 km dlouhou, takže pořád bylo co procházet. :)

Taky jsme jako na každé dovolené nevynechali ochutnávání jídla. Někdo si na dovolené dopřeje all inclusive, já to zatím striktně odmítám. Vždy si na dovolené zaplatíme jen snídaně a po zbytek dne ochutnáváme, co mají všude možně dobrého. :) Člověk takhle pozná daleko víc ze země, ve které dovolenou tráví. Pokud budete chtít trošku nahlédnout do bulharské kuchyně, mrkněte u mě na insta na hashtag #bulharskegastronomickeokenko.

V Bulharsku není draho, ceny se tam většinou pohybují na stejné hladině, jako v ČR, ale často je to spíš ještě levnější. Proto jsme kromě jídla utráceli i za jiné věci. Dovezli jsme si třeba dvě hliněné mističky zdobené typicky bulharsky. Nakoupili jsme čubricu (bulharské koření) a tyčinky s tímto kořením, které mají jen tam a vždycky si berem pár do zásoby. Já si nakoupila i něco z růžové bulharské kosmetiky, která je skvělá. :) Pak jsme pořídili pár drobností na památku jak pro sebe, tak pro blízké, protože aspoň něčím malým si vždycky uděláme radost. Navíc jsou v Bulharsku tak strašně, ale strašně milí lidi, že jim prostě neodoláte, když se na vás krásně usmívají a zvou vás do svého obchůdku. :D Toto já na Bulharsku chválím vždycky. Opravdu nikdy (a to jsem tam byla už mockrát) se mi tam nestalo, že by na mě byl někdo protivný. Kdekoliv. Ať je to v hotelu a nebo na ulici. Asi tam na ně peče víc sluníčka, tak jsou usměvavější. :)

No, jak jsem už psala, užili jsme si pořádně. :) Stihli jsme tuny jídla, trochu pití, hodně odpočívání, dost procházek, aquaparky, památky, jízdu vláčkem (:D), postavení hradu z písku. Taky probírání se horkým pískem a hledání mušlí (o tom, jak to miluju jsem se rozepsala tady), hru s poustevníčky u moře, neustálé zdravení racků, východ i západ slunce (zvlášť východ stál za to, vlastně byl náš první plážový, konečně jsme se donutili přivstat si).

Když jsme na zpáteční cestě čekali na letišti, uvědomila jsem si, jak jsem strašně odpočinutá. Opravdu mnou projela taková ta vlna uvolnění a relaxu. Tělo cítilo, že jsem ho hezky odměnila a oplatilo mi to skvělou náladou a příjemným pocitem. :) Ne, že bych teda po zbytek roku dobrou náladu neměla, ale ono takový delší oddych (ať už kdekoliv, ne jen u moře) potřebuje asi každý a je to jak fyzicky tak i psychicky znát, že týden naprosto vypadnete z běžného života, který klidně může být super a nestereotypní, ale pořád je to jiné, než na dovolené.

Pokud budete mít nějaké otázky, klidně je přidejte do komentářů. Toto byla moje už pátá dovolená v této zemi, tak třeba trošku s něčím poradím, pokud se tam chystáte taky. :)

Restaurace s nejmilejší paní servírkou a taky živou hudbou každý večer. :)







Východ slunce před šestou ráno. :)


Cestovní pan Halloween nesměl chybět. :)



Mini aquapark u hotelu Kotva.

Překvápko k mému svátku. <3


Action aquapark na Slunečném pobřeží.

 


Výhled na Nesebar - ještě lepší je ho sledovat dalekohledem. :)





Vstup do starého Nesebaru.












Nesebar je ze Slunečného pobřeží asi jen 2 km, ale zpátky jsme se svezli vláčkem. :))



Poslední večer dovolené, rozloučili jsme se tímto výborným vínem.


Při zpátečním letu byly mraky jak našlehaná zmrzlina!



JEŠTĚ JEDNA RECENZE :)


Chtěla bych ještě moc poděkovat eshopu SHOP.HQH.CZ, díky kterému jsme si mohli Slunečné pobřeží s Nesebarem a výhledy na ně užít i přes dalekohled Vixen Joyful 10 x 21 CF. Tento dalekohled jsem dostala z eshopu k recenzi přes spolupráci, takže jsme ho právě na dovolené poprvé pořádně otestovali. ;)

Při večerní procházce po pláži jsme zkusili dalekohled i za šera.
Výlet do starého Nesebaru. Podívali jsme se na pláž na Sunny beach, kam jsme se chodili koupat...
...ale i na další věci. :)
Zahlédli jsme v dálce i pár koupajících se racků nebo několik menších lodí. :)
Dalekohled padne akorát do ruky. Je malinký, ale dohlédnete s ním krásně.
Parametry dalekohledu: 
Zvětšení: 10x
Průměr přední čočky: 21 mm
Zorné pole na 1 000m: 114 m
Zorný úhel: 6,5 °
Rozměry: 8,2 x 10,8 cm
Minimální ostřící vzdálenost: 1,6 m
Světelnost: 4,4
Součástí balení je pouzdro s popruhem 


Poprosila jsem přímo i přítele, aby dalekohled ohodnotil, protože je přece jen trošku techničtější typ, než já. :) On sám totiž už zkoušel o hodně víc dalekohledů než já a vůbec se o to víc zajímá. Pro mě to je naopak spíš zpestření a to že prostě vidím na svých procházkách ještě dál, než kam dohlédnou mé samotné oči. A to se vždycky hodí! :) 

Přítel: 
"Dalekohled na první pohled vypadá svým způsobem jako malá hračka, ovšem provedení je velmi kvalitní. Kloub pro rozteč mezi oči je dobře tuhý a samovolně se nemění. Zaostřovací kolečko bylo více tuhé, ale počítám s tím že po delší manipulaci se rozchodí. Ze začátku dělá ovšem problémy, neboť při ostření a při přitisknutých očích je tu minimální prostor pro prsty ale i nos. Svými rozměry a vahou má ale výhodu, vejde se totiž i do kapsy u kalhot, a v batohu nezabere moc místa. Za šera byla viditelnost dobrá, za to vděčí dalekohled lépe provedeným čočkám, které propouští i málo světla a neodraží ho."

No a já?
K tomuto bych jen dodala, že souhlasím hlavně s velikostí. Na to, jak dobře je dalekohledem vidět mě překvapilo, jak malinký je. Určitě ho využijem i na našich dalších výletech, protože je bezva, že opravdu nemusíme tahat nic těžkého. Jinak můj nos tvrdí, že se vlezl hezky, asi holt není takový obr. ;D Už se těším, až dalekohled využijeme i tu v ČR. Často vyjíždíme mezi lesy a louky a občas zahlédneme nějakou zvěř, která je ale daleko. S tímhle šikulou to ale bude teď o moc lepší. :)


Část tohoto článku vznikla ve spolupráci s eshopem shop.hqh.cz agenturou GetFound.

19 komentářů:

  1. Já už jsem stihla spoustu fotek na instagramu. Ač mě Bulharsko příliš neláká, ani nevím proč, tak fotky z míst jsou pěkné a místa se mi zdají být čistá a upravená. Už jsem viděla i tu odvrácenou část Bulhrska, kde to vypadalo jako za dob komunismu ale určitě záleží na místě. Jako tady v ČR máš místa krásná ale i ta hrozná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, záleží na místě. :) Ale to ostatně, jak píšeš i ty sama, i tu v ČR najdeš krásná místa a pak místa, kde jsou všude po ulici odpadky, je to asi všude. :) V Bulharsku se ale hlavně u těch pláží hodně snaží, protože ví, že je turisti živí, takže neustále jsem jak večer, tak brzo ráno vídala různé lidi, jak uklízejí nebo právě odvážejí odpadky z košů nebo i ty, co byly pohozené kolem. Snažili se to prostě hodně udržovat.

      Vymazat
  2. Pěkné fotky :) na slunečném pobřeží jsme s přítelem byli dvakrát a moc se mi tam líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné fotky i článek. Na slunečném pobřeží jsme byli loni ale poznali jsme spíše tu druhou stranu. Ta tvoje vypadá hezčí :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Krásní fotky :) v Bulharsku jsem také v minulých letech byla a je tam krásně :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  5. Z fotek to vypadá skvěle. Když jsem byla já v Bulharsku tak si pamatuju, že jsem z moře byla hodně zklamaná a většinu dovolené u moře jsem proseděla u bazénu, protože ani pláž ani samotná voda nebyla nic moc.
    Každopádně z tvých fotek číší skvělá atmosféra :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky :) taky jsem tam byla (už pár let zpátky) ale tak krásné fotky nemáme, byli zrovna menší povodně :D zase to bylo dobrodrůžo, naštěstí voda brzy opadla :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  7. Mně Bulharsko láká moc, zrovna i toto místo. Já se na moře už ted těším příští rok :D Moc hezký jste to tam měli. Si mě překvapila s těma cenama, jsem myslela, že je tam dráž právě. No a pěkný překvápko si měla k svátku. Přítel bude mět na naší dovči narozky, tak mu dárek asi taky přibalím :) Aqua tam vypadá mooc dobře!

    OdpovědětVymazat
  8. Jé! Tak odtud jsem se předevčírem vrátila! Bydleli jsme v apartmánu tak 2 km od Nesebaru, projela jsem se mašinkou a v tom aquaparku jsme nebyli, což mě celkem mrzí. Jinak máš krásné fotky, také budu o Bulharsku psát článek :)

    Lady Lenna

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotky :) Ten Nesebar je fakt kouzelné městečko, škoda, že on nás to bylo dál, tak jsme si to museli odpustit. Jak jsi psala, že se cítíš úplně odpočatá, tak já to mám úplně naopak. Potřebovala bych aspoň ještě pár dnů na odpočinek z dovolené :D Zajímalo by mě, co všechno sis koupila z té bulharské kosmetiky...kdyžtak mi napiš nebo odkaž na další článek/fotku na IG :)

    OdpovědětVymazat
  10. Great post!
    Can you follow me? I follow you :)

    Have a nice day!
    murasakiiroanu.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherně jsi to rozepsala! Jsem moc ráda, že jste si dovolenou takto užili! Dodatečně ti přeji k svátku a klobou dolů příteli, že tě dokázal potěšit a vzpomněl si, krásné!♥
    Je dobře, že sis za celou dovolenou užila a jsi odpočatá.
    Ten dalekohled vypadá skvěle :o A nádherné fotky!♥

    Vee

    https://yourvee.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělé fotky, určitě to byla báječná dovolená! :) My s přítelem uplně nejsme na velké hotely, ale místo by se nám taky líbilo. Užijte si krásný zbytek srpna! Š

    Corculum | Stepanka_T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My nebyli zas v tak moc velkém hotelu. :) Ty fotky od hotelu Kotva - tam jsme byli jen v tom mini aquaparku, nebydleli jsme tam. Bydlela jsem tam, když sjem tam byla asi v 15 letech s našima. :) Jinak teĎ jsme bydleli v jiném hotelu. Měl sice hoodně pokojů, ale jinak nebyl nijak obří. :) Ale jinak určitě byste kdekoliv v Bulharsku něco pro vás našli, je tam i spoustu menších penzionů a ty jsou taky fajn. :)

      Vymazat
  13. Už jsem jsem koukala průběžně na fotky na instagramu, tak jsem si říkala, že to tam vypadá super a i trochu záviděla, protože mi to měli hroznou zimu a pršelo:) A teď když vidím i další, tak mám chuť okamžitě někam vyrazit, protože to vypadá vážně kouzelně :) Akorát teda racky ne, to jsou hrozný potvory:)
    Jinak all inclusive se podle mě vyplatí pouze v zemích, kde není bezpečný jíst jejich jídlo aniž by se z toho člověk nepo. Taky miluji ochutnávání všeho a všude.
    A palec nahoru pro přítele, že je tak pozorný!:)

    OdpovědětVymazat
  14. To vypadá skvěle! V Bulharsku jsem třeba ještě nikdy nebyla. Dost ráda bych se tam někdy podívala. V poslední době poměrně často projíždím různé blogy o cestování a sbírám inspiraci. Bulharsko si určitě připisuji na seznam možných destinací. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den, ráda čtu vaše příspěvky. V mládí jsem byla na dovolené v Bulharsku. Ráda bych se s manželem podívala na místa, kde jsem byla před lety. Máme zajištěný zájezd do Bulharska a to letecky. Potřebovali bychom vědět, kde by se mohlo v blízkosti letiště zaparkovat. Na internetu jsem zde našla parkování pro naše auto. Z pozdravem.

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj, moc pěkné čtení o cestování. Shodou okolností jsme s dětmi byli také na dovolené v Bulharsku. Odletali jsme z letiště Praha. Ale nebyl kdo by nás odvezl na letiště. Pro jsme sháněli vhodné parkoviště, kde bychom mohli nechat auto. To jsme našli zde na internetu. Dovolená byla perfektní, moc jsme si to užili. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)