Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Pojďte k nám na zahradu


Zdravím!
Už několikrát jsem se tu zmiňovala o tom, co na našem bytě zbožňuji nejvíc. Kromě toho, že to není žádný panelákový prostor, protože je to byt v rodinném domku, je pro nás opravdu k nezaplacení to, že máme před okny menší prostor, který nám majitelé domu přenechali k užívání. A my si z toho udělali krásnou "odpočinkovou zónu" i se zahrádkou, na které máme spoustu dobrot a krás.  A z té vám chci dneska nějaké kousky ukázat. :)



Nejsem vůbec šikovná na nějaké velké zahradničení, ale s trochou pomoci se mi daří už druhým rokem mít aspoň něco málo ze své zahrádky. Máme přenádherné jahody, které už u domu jsou několik let, jen jsme si je přesadili pod naše okna. Začínají se červenat už ze začátku června a o něco později už sbíráme a já s nimi jako blázen mluvím a říkám jim, jak jsou roztomilé. :D Jahody jsou mé nejoblíbenější ovoce, takže jsem z nich vždycky celá rozněžnělá.



Hlavní jsou pro nás taky rajčata, papriky a salát, protože této zeleniny umíme sníst kila. Tento rok jsme přidali ještě ředkvičky, cibuli a baby špenát. Je skvělé, že si můžu večer jen tak vyjít ven, cokoliv si sklidit a hned po omytí si to přidat na talíř k večeři. :)

Rajčat už se nemůžu dočkat. Tento rok jsme sadili o něco později, ale už se začínají červenat! :)

Papriky budou brzo taky k jídlu. :)

A co je na zahrádce ještě kouzelnější? Bylinkový koutek! My máme meduňku, které se daří asi ze všech nejvíc a je už opravdu rozrostená. Je z ní skvělý čaj a tento rok jsem ji přidávala i do domácího bezového sirupu. Taky nám v koutku voní levandule, ze které jsem si zas minulý rok vyráběla domácí repelent a někdy si ji utrhnu jen tak, aby mi provoněla byt. Samozřejmostí je pažitka (i když nevím, jestli je to vyloženě bylinka, ale co, prostě si hoví v bylinkovém koutku taky). Pak ještě máme jahodovou mátu, která je super na mojito a pak bazalku a oregano na vaření. :)

Čtení přímo na kraji zahrádky, z které voní nejen levandule. Balzám na nervy! ^^

Oregano je úžasná bylinka, která při vaření krásně provoní kuchyni. ^^

Z meduňky jsou zas ty nejvoňavější čaje, které zklidní celé tělo i myšlenky. 

Kolem domu je i pár keřů a stromů. Třeba voňavý šeřík, který nám kvete nádherně každé jaro a mám na něj výhled přímo z ložnice. :) Za domem je i třešeň, takže stačí jen natrhat, když je čas. Bohužel tento rok trochu pomrzla a moc třešní jsme neměli. Ale aspoň na koláč to bylo. :)



Zahrádka ovšem není jen potěšení, ale taky plno práce. Pro mě naštěstí jen poloviční, protože mi opravdu hodně pomáhá se zahrádkou přítel. Bývá z práce doma dřív než já, takže kolikrát přijdu domů a zahrádka už je zalitá a něco na ní i uděláno. Snažím se ale nezahálet, protože si na plodech zahrádky přece pomlsávám taky, že jo. :)

Každý rok po zimě je třeba hlavně půdu přerýt. Z toho mám docela vtipnou příhodu. Když jsme ryli zahrádku poprvé, vrhla jsem se do práce jako ďas, ale zničila jsem si o něj úplně nové tenisky. Byly sice určeny na zahradu, ale tak nějak jsem počítala, že vydrží trochu víc. Tím, jak jsem pokaždé šlápla na rýč a tlačila do něj jsem si krásně rozcupovala podrážku. :D Pro příště už jsem se naštěstí poučila a pořídila si na zahradu lepší boty. Ale stejně by to možná už na příští sezonu chtělo nějaké nové. Třeba si na mě někdo vzpomene při narozeninách nebo Vánocích. :)) Fakt by se mi totiž líbily třeba tyhle pracovní boty od Engelbert Strauss, protože jsou odolné vůči všem vlivům počasí a navíc bych se nemusela otravovat s tkaničkami.


Kromě rostlinek máme i kousek dlažby, kde jsme si vytvořili místo na posezení, kde si ráda odpočinu s knížkou. Máme tam klasicky stůl se židlemi, jednu lavičku a pak ještě gril, což je u nás docela nutnost, protože s přítelem grilovačky milujeme. Není nic lepšího, než si v létě k večeři ugrilovat něco dobrého, zapíjet to vínem a povídat si venku dlouho do noci. Tuhle atmosféru letních nocí venku miluji. ^^ Mimochodem, u našich třeba máme velký zahradní krb, který slouží jako gril a má i udírnu, ale u bytu, kde grilujeme za celé léto párkrát a většinou jen ve dvou (jen občas se někdo přidá) nám úplně stačí tento menší venkovní gril Gril Wood II z 4home, který je i snadno přenosný. Máme ho už od minulého jara a jsme spokojení. 

Takovouhle pohodičku jsme měli na zahrádce s grilem v květnu. Stihli jsme sledovat i hokej. :D

Je skvělé, že tohle místo máme, i když bydlíme v bytě. Prakticky víc než půlku z celého roku se tam dá ve volných chvilkách trávit čas. No, vlastně někdy tam chvíli sedím i v zimě, když je všechno zasněženo. :) Je to pro mě prostě v jakémkoliv počasí skvělý relax, když se mi zrovna nechce jít někam dál od domu a při tom chci být v kousku přírody. Můžu si tam číst nekonečně dlouho. A když se za mnou přijde mrknout i kotě od sousedů, tak ještě déle. :)

Máte vy sami zahrádku nebo aspoň nějaký jiný venkovní koutek na odpočinek?
Klidně se pochlubte, jak to vypadá u vás nebo co za rostlinky máte. :)

11 komentářů:

  1. Děkuji za pozvání na tak pěkné místo :) Já bydlím v paneláku, ale pár km od bytu máme chatu se zahradou, která je fakt krásná a udržovaná, díky tomu, že tatku ta práce baví, ale zas, něco to stojí, času tam stráví fakt hodně, aby se to nejen udrželo ,ale aby i nějak vypadala, upravila se. My teď máme novou, krásnou pergolu, osvěžíme se v bazéně, je tu spousta bylinek, ovoce, okrasných keříků, stromů.. Ráda tam jezdím, i pomáhám, pak večery u grilu jsou úžasný.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím říct, že máte opravdu pěknou úrodu. My se budeme za chvíli stěhovat taky do domečku a už se nemůžu dočkat, jak budu sadit všechny možné bylinky, jahody a rajčata ;)

    OdpovědětVymazat
  3. tak to je žiť ako v rozprávkovej prírode! :).
    krásne jahodky, hneď by som zjedla celú mištičku! :P.

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
  4. Keďže bohužiaľ bývam v byte, pestujem len balkónové a izbové rastliny, také tie kríčky a podobne mám iba v našej dedinskej záhrade. Doma vyrábam improvizované pareniská, skleníky... Tiež som taká "plant lady". Krásna úroda, krásny koníček! ♥♥

    OdpovědětVymazat
  5. Já žiji v rodinném domě na vesnici, kde je kolem domu zahrada a v části máme také záhony plus skleník. Máme toho dost a o takovémhle článku jsem taky přemýšlela, no uvidím. Rýpání zahrady, o tom mi ani nepovídej. Jako malá jsem musela rýpat zahrádku povinně :-) Co se týká bot, nejlepší jsou obyčejné holínky s tlustou podrážkou. Vydrží věky a od špíny se jednoduše omyjí vodou. Ovocných stromů moc nemáme, třešně nám téměř všechny pomrzly. To psaníčko od přítele je moc hezké :-) toho si važ.

    OdpovědětVymazat
  6. To musí být prima, mít takovou zahrádku! Mě by ani nelákalo pěstování všeho možného, ale samotná možnost vzít si ven židli (nebo třeba jenom deku) a číst si venku. Jó, to by bylo nádherný! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vůbec nejsem typ, co něco pěstuje. většinou všechno zabiju do pár týdnů i když se o to snažím starat, ale takovou malou zahrádku bych brala. Doufám, že budeme mít aspoň byt s balkónem a já se pokusím vypěstovat něco v truhlíkách :)

    Máte to super udělaný a přítele moc chválím, že pomáhá!:)

    OdpovědětVymazat
  8. Zahrádka je krásná! Vím jaké to je nějakou takovou mít. Od malička jezdím k nám, k dědovi, na zahrádku, kde pěstujeme lecos. Je u lesa, má bazén, něco dobrého - zeleninu, ovoce a nejlépe se relaxuje právě tam! :)

    Hodně štěstí při dalším pěstování, ať chutná! ♥

    Vee

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, záhradka je moc pěkná!Taky se mi fakt líbí design blogu a fotky :)!Určitě budu sledovat, dávám do oblíbených! Teri z terijans.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Ty jo! Musím říct, že to je hodně pěkné. Takové zajímavé a netradiční, super :-). Bohužel my doma zahradu nemáme, docela mi chybí. Ale máme aspoň moc hezký byt, teď máme za sebou rekonstrukci, nejvíc nám dal zabrat výběr podlahy, mně se nejvíc líbila plovoucí podlaha, manžel byl spíše pro vinyl. No nakonec jsme se rozhodli pro plovoucí. Na údržbu je skvělá, tak doufám, že dlouho vydrží jako nová bez známek opotřebení :-).

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)