Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Sarah Pinborough, Ví o tobě


LOUISE opustil manžel kvůli jiné, a tak se jediným mužem v jejím životě stal její syn. Proto Louise pracuje na poloviční úvazek, aby je uživila a zároveň mohli být spolu. Všechno se však změní, když se objeví
DAVID, mladý, úspěšný a natolik okouzlující, že Louise nemůže uvěřit, že by o ni muž jako on nejenže mohl zavadit pohledem, ale že ho dokonce snad i přitahuje. To se ovšem dost zkomplikuje v okamžiku, kdy potká jeho ženu
ADELE, překrásnou, elegantní a roztomilou bytost, z níž se rychle stane Louisina nová přítelkyně. Oba aktéři dokonalého páru Louise naprosto uchvátí a každý z nich ji po svém vtahuje do spletité sítě jejich manželství, v němž má Louise zatím netušenou zásadní roli.
A najednou, ve chvíli, kdy je oba trochu víc poznává, zahlédne trhliny. Je David opravdu tím mužem, za něhož ho měla? A je Adele opravdu tak křehká a zranitelná, jak působí? Jaká strašlivá tajemství oba skrývají a jak daleko zajdou, aby je uchránili?“

Když se objevila možnost, abych zrecenzovala tenhle ještě zatím v ČR nevydaný thriller, neváhala jsem. Thrillery já totiž naprosto miluju.  A psychologické tím tuplem!

Ani vlastně nevím, jak přesně vyjádřit moje myšlenky, které se mi po přečtení Ví o tobě honí hlavou. Je strašně těžké na tuhle knihu psát recenzi, protože nechci spoilerovat, a protože je docela komplikovaná. Proto dnes z děje vlastně neprozradím skoro nic, nechám to na anotaci a pokusím se spíš popsat svůj dojem z tohoto příběhu.





Hlavními postavami jsou Louise, David a Adele. Na první pohled trošku klasicky zamotaný milostný trojúhelník. Na druhý pohled je to ale všechno ještě zamotanější. V knize Ví o tobě si nejste ničím jistí. Absolutně se nedá předvídat pokračování a už vůbec ne konec děje. Musíte to prostě dočíst. A věřte, že to zvládnete určitě velice rychle, protože stránku po stránce je příběh napínavější čím dál víc.

Moc se mi líbilo, že je kniha psaná z různých pohledů různých postav. Jak už jsem zmiňovala v minulé recenzi, tohle mě v knize baví, kniha se tím prostě stává víc pohyblivá. Navíc se ve Ví o tobě prolíná minulost se současností, ale zároveň je to vše uspořádáno tak logicky, že se nemá šanci v tom ztratit ani méně zdatný čtenář, což je určitě plus.


Konec mě naprosto šokoval! Dočetla jsem dnes ráno a pořád nad tím musím přemýšlet! V hlavě se mi to motá jedno přes druhé, takže možná ještě nemám tak úplně utříděné myšlenky, ale chtěla jsem recenzi napsat hned po dočtení, protože je to asi lepší rozebírat čerstvé. Kniha může malinko připomínat Zmizelou od Gylian Flynn nebo Dívku ve vlaku od Pauly Hawkins, takže pokud jste tyto dvě četli a líbily se vám, nad Ví o tobě ani neváhejte! Tahle knížka mi přijde ze všech třech zatím nejlepší. Je v ní totiž něco navíc a zásadně se tím od ostatních podobných knih liší a stává se tak dost originální. Navíc je ještě víc psycho a šokující. Obdivuju autorčiny myšlenkové pochody a to, že něco takového dokázala vytvořit, protože to muselo stát neskutečné úsilí a musela si opravdu dát práci s tím, aby do sebe vše zapadalo.

Nevím, jakými jinými slovy než "psycho" a "šokující" bych to vyjádřila. Takovéto knihy miluju! Jsou tak do detailu promyšlené, a tak vás vtáhnou, že je máte přečtené za pár dní a pocit z nich ve vás zůstane ještě týdny. Tyhle knihy se vám opravdu vtisknou do paměti. A na konci vám zůstane jen jedno velké WTF?!!!

Rozhodně ke čtení doporučuju a dávám nejlepší možné zhodnocení. Skvělé! Moc by mě zajímalo i filmové zpracování, třeba se toho někdo brzy chytne, protože kniha u nás bude určitě úspěšná. Nebo alespoň já si to myslím.




Autor: Sarah Pinborough (Británie)
Název: Ví o tobě
Originální název: Behind her Eyes
Žánr: thriller
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Hana Sichingerová
Rok vydání: 2017 (1. vydání)
Počet stran: 304
Mé hodnocení: 5/5

- Kniha v ČR vyjde 28. 4. 2017
- Autorka publikovala více než 20 románů pro děti a mládež, kniha Ví o tobě je jejím prvním thrillerem pro dospělé.
- Kniha má své hashtagy! Pokud ji budete chtít po dočtení podpořit na sociálních sítích, můžete použít #WTFthatending a #neprozradtekonec.

Kniha mi byla k recenzi zaslána nakladatelstvím Metafora, děkuji.

5 komentářů:

  1. Výborná recenze :) Kniha vypadá hodně lákavě, určitě se po ní podívám, až vyjde :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné, také se mi líbila, i s tou Zmizelou jsme to trefily stejně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze, už druhá, kterou jsem četla a zajímá mě čím dál tím víc. A máš pěknou čtečku (mám stejnou) :P :-)
    darameganknihy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, aby se co nejvíce snažil, aby ho změnil a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto úžasnému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně zkusit, protože jsem byl zoufalý a nezbyl jsem na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám roky

    Představil jsem mu mnoho párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Jsem pevně přesvědčen, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)